reklama

Winter Spartan Sprint - Dolní Morava

A máme to tu. Začiatok roka 2017 je zároveň začiatkom novej sezóny v seriáli pretekov Spartan Race. S týmito pretekmi som začal v minulom roku. Pohltilo ma to natoľko, že som ich absolvoval 7 a o niektorých ste sa dočítali aj tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale poďme k samotný pretekom. 14. Január, to je ten správny deň. Je 10:50 ja skáčem pred pódiom v rozcvičke. Zaznie známa melódia, ktorú si môžete vypočuj na https://www.youtube.com/watch?v=hFdgrC3TKT0 . Vždy keď tú pieseň počujem tak mám zimomriavky. Takže sme na štarte, tentoraz nás nevyprevádza štipľavá dymovnica, ale zopár ohňostrojových rakiet. Taký trošku suchý štart, ale to je jedno. Keďže sa to volá Winter Spartan Race, tak je to logicky celé na snehu. Hneď je pred nami výstup do zjazdovky. Štartovná vlna mi veľmi nedovoľuje bežať, tak svižne kráčame vo vláčiku. Čo sa týka oblečenia mám na sebe termoprádlo, kompresné šortky, na vrchu kompresné triko a tenkú mikinu. Čiapka a rukavice sú samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prichádzam k prvej prekážke, ktorou je 6ft Wall. Bez menších problémov idem ďalej. Mám už predsa len čo to odskákané. Nasleduje Small Cargo Net, čo je vlastne taká nízka asi 1 meter vysoká sieť, ktorá samozrejme nie je ukotvená, ale taktiež zvládnutá bez problémov. Počasie je príjemné, bez vetra asi mínus 5 stupňov. Teda dole, to bude určite iné. Takže výstup do zjazdovky a následne beh v lese v snehu vysokom asi po kolená. Prichádzam k prvej silovej prekážke, ktorou je Invert Monkey Bar. Čiže lezenie za pomoci rúk a nôh po "preliezke". Toto je nová a veľmi zaujímavá prekážka, ktorou prechádzam a bežím ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasleduje asi jeden a pol kilometrový výstup až k stavbe, ktorá sa volá "Stezka v oblacích". Ešte tesne pred ňou je memory test, kde si podľa svojho čísla zapamätám určitý kód, ktorý budú vyžadovať neskôr. Výstup na 90m vysokú stezku po schodoch je celkom v poriadku, rovnako aj zbehnutie dole. Škoda, že bola veľká hmla, pretože ten výhľad určite stojí za to. Pri zbehnutí dole si trebalo dávať pozor, pretože to tam celkom šmýkalo. Teplota klesla na cca mínus 15, ale to bolo len chvíľkové. Po tomto zbehnutí nasleduje samozrejme logicky zbeh zjazdovkou, ktorú sme pred chvíľkou vyšľapali. Poniektorí tam padali ako hnité hrušky, pretože miestami to poriadne šmýkalo. Ja som našiel zaujímavú techniku a to zbeh vo vysokom snehu, tam bola istota, že to nebolo vybehané a vyšmýkané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou prekážkou, ku ktorej som sa došmýkal po zadku je A cargo sieť, opäť bez problémov zvládnutá. Ďašlí zbeh dole k obľúbenému multiringu. Skóre z minulej sezóny 7:0 v prospech multiringu upravujem na hrozivých 8:0 a dávam si prvú dávku anglánov. Škoda času, ale na sile a kondičke mi to neubralo. Bežím ďalej, počas zbehu kričím z diaľky na dobrovoľníčku N5MMZ5 - kód z memory testu. Takže bez zdržania fičím. Teda pokým som prišiel k lanu určenému na šplhanie. Asi som si vybral blbé lano, pretože šplh už mám natrénovaný a na všetkých predchádzajúcich 5 závodoch som ho zdvládol, ale tu bolo lano tak namrznuté, že som nevedel urobiť ani slučku nohami a ani ho poriadne chytiť, takže som si dal druhú dávku angličákov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bežím lesom ďalej, preskakujem 2 metrovú stenu a dve 2,5 metrové steny a dostávam sa k Monkey A Bar. Túto prekážku mám tiež natrénovanú. Už som bol na hornom stupienku pri rúčkovaní keď som sa chytiť zamrznutej trubky z ktorej sa mi zošmykla ruka. No nič, predsa len ešte vládzem celkom dosť takže si dám tretí zárez v počte angličákov. Nasleduje opäť zbeh, preskočenie návalu snehu a dostávam sa k figuríne, ktorú musím trafiť snehovou guľou - náhrada za oštep. Jupí trafil som, ale do drevenej ruky, takže nemilosrdný dobrovoľník ma posiela do Burpees Zone so slovami. To je posledná dávka, ostatné prekážky už dáš. A mal pravdu. Nasleduje sánkovačka na vreci plnom slamy, výstup s tým vrecom naspäť hore a finálny zbeh cieľovým kopcom. 

Ešte tesne pred koncom som si v kolečku ponosil drevený trám, vraciam ho naspäť na kopu a bežím nekontrolvoateľne dole. Preskakujem poslednú kopu snehu, skláňam sa pred dobrovoľníčkou, ktorá mi zavesí krásnu medailu na krk a pózujem mojej krásnej manželke pre zvečnenie tohto krásneho okamihu.

Musím povedať, že som si tieto preteky užil na 100%. Počas celého závodu som si to užíval, možno som sa trošku menej koncentroval na prekážkach kde som zlyhal, ale ako úvod sezóny je to super. Už teraz sa teším na 18.2., ďalší Winter Sprint vo Svite. Tentoraz to bude viac rovinatý pretek. 

Tento životný štýl ma úplne pohltil, dokonca som o ňom napísal knihu "My Spartan Race", ale nie je to len o Sparťanských pretekoch. Ukážku si môžete prečítať na www.myspartanrace.sk

Aroo a vidíme sa na štarte.

Robert Sykora

Robert Sykora

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Objavte svoju SILU!!!Youtube Vloggerwww.youtube.com/c/robertkitchenworldwww.youtube.com/c/pattyrobertworld Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNázory

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu