reklama

Spartan Race Sprint - Litovel

Cez víkend, konkrétne v sobotu sa v českom mestečku Litovel uskutočnil ďalší zo série pretekov Spartan Race. V tomto prípade sa jednalo o verziu Sprint s minimálne 5 kilometrami a minimálne 20 prekážkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pre svoju účasť som sa rozhodol až tesne pred pretekmi, takže zo štartových vĺn, ktoré boli voľné mi ostala tá úplne posledná o 13:45. Keď mi prišli štartovné pokyny s mojím číslom veľmi ma to potešilo - 5555. Aké krásne číslo, to musí niečo znamenať. A skutočne tomu tak aj bolo. S manželkou sme sa dohodli, že tentokrát ma na pretekoch nebude sprevádzať. O 9:00 ráno som vyrazil z Prahy. Na miesto určenia som dorazil okolo 12:30 aj so zápchou pred vstupom do areálu. Našťastie som zaparkoval na prijateľnom mieste blízko festivalovej arény. Po registrácii som sa trošku poprechádzal po areáli, pozrel som si štart Spartan Kids a stretol som sa nečakane s youtube fanynkami - Monika a Ivka zdravím Vás. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O 13:30 prišla klasická predštartovná rozcvička a po nej nasledoval vstup do štartového koridoru. Dymovnica hodená, takže poďme na to.

Mapa trate
Mapa trate (zdroj: Robert Sykora)

Prvou prekážkou boli pneumatiky, ktoré sú vždy príjemným začiatkom. Pokračovali steny zo slamených balíkov a prišla hlboká vodná priekopa. Tu som sa ja ako takmerneplavec trošku natrápil hlavne vo chvíli keď ma zozadu nejaký dobrák stiahol pod vodu a mierne ma začal unášať prúd. Našťastie som na brehu a mierne vyzmätkovaný pokračujem ďalej lapajúc hlboko po dychu. Trojprekážka O-U-T (over, under, through) mi dovolila poriadne sa vydýchať. Nasleduje dlhší bežecký úsek na konci ktorého je 6ft. stena. Vďaka pravidelnému cvičeniu a novonadobudnutej sile mám tieto prekážky rád. Opäť dlhý bežecký úsek s balančnou doskou, kde som mierne zaváhal, našťastie pokračujem bez zárezu na počte angličákov. Hneď ďalšou prekážkou je skok do vody, tu je to o poznanie lešie keďže masa ľudú sa roztiahla a nemá ma kto stiahnuť pod hladinu. Vychádzam von, som v polovici druhého kilometra a ja sa dostávam do svojho bežeckého tempa. Postupne predbieham pomalších závodníkov a pribieham k zapichnutým kolíkom k zemi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani dnes mi nie je súdené túto prekážku zdolať, takže si dávam prvé angličáky vo svižnom tempe. Bežím ďalej až k prekážke číslo 9 a tou je Cargo sieť, ktorú bez zdržania zdolávam. Nasleduje nosenie vedra so štrkom. Odkrútim si povinné kolečko, prebrodím sa riekou a tunelom s nejakou bažinou bez zdržania. Nasleduje asi 2km beh lesom v tieni, čo je veľmi príjemné. Pribieham opäť k rieke takže je tu ďalšie tentoraz najdlhšie brodenie riekou. Vychádzam von, krátko bežím blatom, opäť sa prebrodím krátkym úsekom, zapamätám si svoje heslo v memory teste SFJRKLLJ, prebrodím sa späť a bežím k Monkey Bar. Poriadne si vysuším ruky, prerúčkujem a bežím ďalej. Medzitým si ešte prehodím jednu traktorovú pneumatiku a pribieham k ďalšej výzve. Hod oštepom dopadol rovnako ako v predchádzajúcich prípadoch. Hodenie, zapichnutie sa oštepu a vypadnutie z figuríny zamená druhá dávka angličákov. Opäť vo svižnom tempe zvládnuté. Už ani po neviemkoľký krát prechádzam riekou a aby toho nebolo málo, tak znova do nej vchádzam tentoraz s pieskovým závažím na chrbáte. V polovici brodenia si odomňa dobrovoľník vypýta heslo z memory testu, takže idem ďalej. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasleduje dunk wall, čo je podlezenie steny vo vodnej priekope. Uši a oči mám plné blata a kamienkov. Takto vyzbrojený prichádzam k lanu a prichádza šplh z vodnej priekopy. Zvuk zvončeka hore počujem aj tentokrát. Techniku šplhu mám vrytú do pamäte. Prichádzam k multiringu. Po hlbokom vydýchaní a padnutí z predposledného kruhu si dám poslednú dávku angličákov. Takže ich mám 90, rovnako ako naposledy. Prechádzam cez A cargo sieť, resp. sa z druhej strany zošmykem aby som bol rýchlejší. Herkules je príjemný, vytiahnem mech s pieskom do požadovanej výšky. Už mi stačí len podplaziť sa blatom pod ostatným drôtom, čo je rýchle. Prebrodenie poslednej priekopy vďaka, ktorej sa aspoň zbavím novonadobudnutej vrstvy bahna. Vytiahnutie sa lanom po šikmej mokrej stene a preskočenie horiacej vatry je posledná čerešnička na torte. Finálny rezultát 26 prekážok, 9 kilometrov, čas 1:40.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na krku sa mi hopnáľa ďalšia červená medaila a rozširuje moju zbierku na 3 červené (sprint), 2 modré (super) a jedna žltá (charity sprint). V tomto roku ma čakajú ešte dva preteky.

Fakt som tomu úplne prepadol a všetkých Vás pozývam vyskúšať si to.

AROO

Robert Sykora

Robert Sykora

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Objavte svoju SILU!!!Youtube Vloggerwww.youtube.com/c/robertkitchenworldwww.youtube.com/c/pattyrobertworld Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNázory

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu